lørdag 6. november 2010

Turister i byen

Hei :)

I dag er den nest siste dagen her i London. Vi har vært på sightseeing rundt omkring i byen. Vi har kjørt med buss en god del, men i noen gater er det ikke lov å kjøre bil/ buss, så da gikk vi. Noen av gatene vi gikk i var "West end" (kjent for teaterdistrikt), "Picadilly" (kjent for "The ritz hotel") og "Carnaby street"( kjent for å ha den nyeste moten). Guiden vår fortale mye fakta om byen og hvordan det var der i gamledager.

Og til slutt dro vi jo selvfølgelig innom "Madame Tussauds". Der fikk vi først omvisning rundt, så fikk vi gå rundt å se på alle voksfigurene. Det er helt utrolig hvor ekte det ser ut !





Miley Cyrus
Til venstre : Voksdukke
Til høyre: Virkeligheten











Hitler
Voksfigur





Da klokka var rundt fem, gikk vi tilbake bussen og kjørte hjem igjen til hotellet.

I morgen skal vi kjøre "London eye". Det er Europas største pariserhjul. Den er 135 meter høy og den har 32 øyne (vogner).  Det tar ca 25 min å kjøre én runde med hjulet.

Klokka 21.19 i morgen kveld, drar jeg videre til Portugal. Jeg skal besøke en kommune og by sør i Portugal, som heter "Faro". Jeg skal bo på hotellet "Dona Filipa & San Lorenzo Golf Resort". Det er også 6 stjernes hotel. Oppholdet i Faro skal bare være som en helt vanlig ferie. Jeg skal ikke ha noen guide som skal vise meg ting. Istedenfor skal jeg gå rundt i gatene og å bare se på ting, shoppe og kose meg.






Kart over Faro.
















Snakkes :)

~ pernille

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar