tirsdag 9. november 2010

Dagstur til Algarve .

I dag tok jeg meg en tur på stranda, har nesten ikke vært å bada i hele sommmer. Så nå var det  på tide med et saltvannsbad : ) Vannet var godt og varmt, ca. 24 grader.
Etter svømmeturen dro jeg til Algarve, som er et sted i Faro. I Algarve kan man fiske, bade på deilige strender og spille golf på flotte golfbaner. Det tok ca 45 min å kjøre til Algarve. Det stedet jeg skulle til het Albufeira, og er et lite tettsted i Algarve. Når alt er på topp  i Albufeira kan man faktisk kalle byen for "Portugals mekka". Men jeg er ikke kommet til byen bare for å bade å de strendene i nærheten. Jeg har kommet hit for å utforske litt også. Argarve er ikke så kjent for mange fjellturer eller opplevelser  som man f. eks kan oppleve i land som Russland, Sveits osv.. Her er det bading og strender som er de opplevelsene. Så jeg tok meg en tur rundt i gatene og spurte folk om hvilke atraksjoner jeg burde oppleve. Mange mennesker anbefalte meg å leie en bil å kjøre rundt den 200 km lange Argarve-kysten. Og siden jeg tok lappen for ikke så lenge siden, syns jeg det var en god idé. Jeg leide meg en blå liten bil som jeg hadde hele dagen.

Da jeg kjørte rundt kysten så jeg utrolig mye fint. Det var masse fine strender og restauranter som lå tett inntil stranda. Etter 20 minutters kjøring, fant jeg en utrolig fin strand som lå inni en liten bukt. Det var en liten restaurant der også, som jeg kunne spise på. Jeg parkerte bilen på parkeringsplassen og tok med meg tingene mine ned til stranda. Det var ikke mange folk der, så det var ganske stille. Egentlig var det ganske deilig. Jeg satte meg ned i et lite hjørne hvor jeg kunne være alene men samtidig sole meg. Jeg la meg ned for å lese, men la fort merke til at fjellet over meg, skygga for sola -.- Jeg flytta meg litt lengre bort, og leste i ca 10 minutter, før jeg holdt på å dø av varme. Vannet var lunka, akkurat passe til at jeg kunne dukke hodet under og gå opp igjen.  Da klokka var tre, tok jeg med meg sakene og spiste på restauranten. De som jobbet der var veldig koselige. Da jeg hadde spist ferdig dro jeg tilbake igjen. Jeg leverte tilbake bilen og tok bussen hjem igjen til hotellet.







Stranda hvor jeg bada.






Jeg tror jeg skal legge meg tidlig i kveld, i morgen skal jeg tilbake igjen til Algarve. Jeg skal se en turistatrakson (kapell) hvor en guide skal føre oss rundt i kapellet.

~ pernille

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar